A landing page, vagyis a céloldal (értékesítési oldal, sales oldal) az online marketing egyik legfontosabb eleme. De hogyan készítsd el úgy, hogy a lehető legtöbb látogató váljon ügyféllé? Ehhez szedtünk össze neked 10+1 tippet. Nézd meg őket!
1. Egyértelmű célkitűzés
Tisztázd a célját a landing page-nek! Legyen az egy hírlevélre való feliratkozás, egy ingyenes e-book letöltése vagy egy termék megvásárlása. A célod az lesz, hogy az üzenetedet a lehető legérthetőbben közvetítsd a látogatóknak.
2. Vonzó megjelenés
Az oldalad legyen vizuálisan vonzó és tükrözze a márkád személyiségét. A színek, betűtípusok és képek használata segít a látogatók figyelmének felkeltésében és fenntartásában.
3. Mobilbarát landig page
Ma már szinte mindenki okostelefonnal böngészik az interneten, ezért alapkövetelmény, hogy a landing page-nek mobilbarátnak kell lennie. Használj reszponzív dizájnt, hogy az oldal minden eszközön jól jelenjen meg.
4. CTA (Call to Action) gomb
A CTA, vagyis a felhívás a cselekvésre az a gomb, ami a látogatót arra ösztönzi, hogy valamilyen akciót hajtson végre. Legyen jól látható és érthető a gomb szövege és helye. Érdemes több helyen, többször is elhelyezni az oldalon.
5. Rövid és velős
A landing page legyen tömör és lényegre törő. Ne terhelj felesleges információval, csak a legfontosabbakat írd le, hogy a látogató gyorsan megértse, miért érdekelheti őt a terméked vagy szolgáltatásod.
6. Bizonyíték
A bizalomépítéshez használj ügyféltörténeteket, ajánlásokat, díjakat vagy elismeréseket. Ezek segítenek meggyőzni a látogatókat arról, hogy a vállalkozásod megbízható és érdemes az időt és pénzt rászánni.
7. Analitika és követőkódok
Mérni kell a landing page hatékonyságát. Használd az analitikai eszközöket és követőkódokat, hogy nyomon kövesd a konverziós arányt és a látogatók viselkedését, így tudni fogod, hol van szükség a finomításra.
8. A/B tesztelés
Készíts két vagy több verziót a landing page-ből és hasonlítsd össze, melyik teljesít jobban. Az A/B tesztelés segít megérteni, mely elemek hatékonyak és melyeket kell még javítani.
9. Optimalizáld a landing page betöltési sebességet
A lassú oldalak elriasztják a látogatókat, ami csökkenti a konverziós arányt. Használj eszközöket, mint például a Google PageSpeed Insights, hogy javíts az oldal betöltési sebességén.
10. Keresőoptimalizálás (SEO)
Habár a landing page fő célja a konverzió, ne felejtsd el, hogy a keresőmotorokban is jól kell szerepelnie. Optimalizáld a tartalmat és a metaadatokat a releváns kulcsszavak használatával.
10+1. Közösségi megosztási lehetőség
Tedd lehetővé a látogatók számára, hogy megosszák az oldalt a közösségi médiában. Így tovább növelheted a vállalkozásod láthatóságát és több potenciális ügyfelet vonzhatsz be.
Ha ezeket a tippeket követed, sikeres és vonzó landing page-ed lesz. Fontos, hogy folyamatosan figyeld a teljesítményt és javítsd az oldalt a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Sok sikert!