A landing page, vagyis a céloldal (értékesítési oldal, sales oldal) az online marketing egyik legfontosabb eleme. De hogyan készítsd el úgy, hogy a lehető legtöbb látogató váljon ügyféllé? Ehhez szedtünk össze neked 10+1 tippet. Nézd meg őket!

 

1. Egyértelmű célkitűzés

Tisztázd a célját a landing page-nek! Legyen az egy hírlevélre való feliratkozás, egy ingyenes e-book letöltése vagy egy termék megvásárlása. A célod az lesz, hogy az üzenetedet a lehető legérthetőbben közvetítsd a látogatóknak.

 

2. Vonzó megjelenés

Az oldalad legyen vizuálisan vonzó és tükrözze a márkád személyiségét. A színek, betűtípusok és képek használata segít a látogatók figyelmének felkeltésében és fenntartásában.

 

3. Mobilbarát landig page

Ma már szinte mindenki okostelefonnal böngészik az interneten, ezért alapkövetelmény, hogy a landing page-nek mobilbarátnak kell lennie. Használj reszponzív dizájnt, hogy az oldal minden eszközön jól jelenjen meg.

 

4. CTA (Call to Action) gomb

A CTA, vagyis a felhívás a cselekvésre az a gomb, ami a látogatót arra ösztönzi, hogy valamilyen akciót hajtson végre. Legyen jól látható és érthető a gomb szövege és helye. Érdemes több helyen, többször is elhelyezni az oldalon.

 

5. Rövid és velős

A landing page legyen tömör és lényegre törő. Ne terhelj felesleges információval, csak a legfontosabbakat írd le, hogy a látogató gyorsan megértse, miért érdekelheti őt a terméked vagy szolgáltatásod.

 

6. Bizonyíték

A bizalomépítéshez használj ügyféltörténeteket, ajánlásokat, díjakat vagy elismeréseket. Ezek segítenek meggyőzni a látogatókat arról, hogy a vállalkozásod megbízható és érdemes az időt és pénzt rászánni.

 

7. Analitika és követőkódok

Mérni kell a landing page hatékonyságát. Használd az analitikai eszközöket és követőkódokat, hogy nyomon kövesd a konverziós arányt és a látogatók viselkedését, így tudni fogod, hol van szükség a finomításra.

 

8. A/B tesztelés

Készíts két vagy több verziót a landing page-ből és hasonlítsd össze, melyik teljesít jobban. Az A/B tesztelés segít megérteni, mely elemek hatékonyak és melyeket kell még javítani.

 

9. Optimalizáld a landing page betöltési sebességet

A lassú oldalak elriasztják a látogatókat, ami csökkenti a konverziós arányt. Használj eszközöket, mint például a Google PageSpeed Insights, hogy javíts az oldal betöltési sebességén.

 

10. Keresőoptimalizálás (SEO)

Habár a landing page fő célja a konverzió, ne felejtsd el, hogy a keresőmotorokban is jól kell szerepelnie. Optimalizáld a tartalmat és a metaadatokat a releváns kulcsszavak használatával.

 

10+1. Közösségi megosztási lehetőség

Tedd lehetővé a látogatók számára, hogy megosszák az oldalt a közösségi médiában. Így tovább növelheted a vállalkozásod láthatóságát és több potenciális ügyfelet vonzhatsz be.

 

Ha ezeket a tippeket követed, sikeres és vonzó landing page-ed lesz. Fontos, hogy folyamatosan figyeld a teljesítményt és javítsd az oldalt a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Sok sikert!

 

Ugye, nem hagyod csak úgy itt a kosaradat? 😉

Add meg itt lent az e-mail címedet, hogy elmentsük neked a bevásárlókosaradat későbbre. És - ki tudja - lehet, hogy küldünk neked egy extra kedvezménykupont. 😉