[rt_reading_time label=”A cikk olvasási ideje körülbelül” postfix=”perc.” postfix_singular=”perc.”]

 

A céges blog azon kevés marketingeszköz közé tartozik, amely hosszú évek óta stabil pontként szerepel az erősen ajánlott eszközök listáján. Nem véletlen. Olyan előnyei, pozitív hozadékai vannak a blogírásnak, amelyeket egyszerűen vétek lenne nem kihasználni. Összeszedtük ezek közül a legfontosabbakat.

1. Emberivé teszi a cégedet

A blogbejegyzés mellett van egy név – a szerző neve -, s így egyből arc köthető az íráshoz, és ezáltal a céghez is.

Miért fontos ez?

A vevő, az ügyfél számára kockázattal jár interneten vásárolni, szolgáltatást megrendelni, hisz nem ismeri az adott céget. Furán hangzik, de már egy e-mail cím megadásakor is kockázatot vállalunk, hiszen nem tudhatjuk, kinek a kezébe kerül az e-mail címünk. Lehet, hogy rossz kézbe kerül, visszaélnek vele, spamet fogunk rá kapni. Minimális kockázatról beszélünk, de akkor is kockázat. Amikor pedig online vásárlásról van szó, ez a kockázat hatványozódik. Az ügyfél nem látja, kik állnak a cég mögött, hogy dolgoznak, jól dolgoznak-e. Egy webáruház esetében pedig nem lehet megfogni, megtapintani, megnézni a termékeket vásárlás előtt.

Így amikor eladni akarunk, akkor az a célunk, hogy ezt a kockázatot csökkentsük. El kell érnünk, hogy a vevő úgy érezze, nagyobb az érték, amit kap tőlünk, mint a kockázat, amit vállal érte. Ebben van segítségünkre a blog, amely megszemélyesít minket, hitelessé tesz bennünket.

Lényegtelen, hogy ki írja valójában azt a cikket: maga a cégvezető, egy munkatársunk, egy szövegíró vagy épp egy marketingügynökség. A hatása amiatt, hogy arcot kap a megszólalás, ugyanaz.

 

2. Láthatóságot ad

Meglehet, elcsépelt információ már, de nem győzzük hangsúlyozni: A Google akkor találja meg és helyezi egyre előrébb és előrébb az oldalunkat a keresőben, ha azon van releváns tartalom. Minél több a tartalom, annál nagyobb eséllyel van közte releváns tartalom. Ezzel természetesen nem azt írjuk, hogy tedd tele az oldalad mindenféle írással, mert azzal csak webszemetet termelsz!

A lényeg: ahogy elkezded tartalommal feltölteni a honlapot – céges blog írásába kezdesz -, úgy adod meg a lehetőséget a Google-nek, hogy megtalálja azt és a keresésekkor az emberek figyelmébe ajánlja.

 

3. Szakértővé tesz

Minden, amit leírsz a céges blog oldalaira, az bizonyíték a szakértelmedre. Ne essünk abba a tévhitbe, hogy szakértői státuszra csak a tanácsadóknak van szükségük! Szakértőnek kell, hogy gondoljanak minket akkor is, ha például ruhákat árulunk. A vevőnek látnia kell, hogy mi meg tudjuk mondani, mi felel meg az aktuális divatnak, az ő alkatának, az ő színeinek, mit hordhat, s mit nem. De igaz ez akkor is, ha laptopokat forgalmaz a webáruházunk. A vevőnek hinnie kell, hogy mi meg tudjuk mondani neki, hogy az ő felhasználási szokásaihoz, feladataihoz melyik laptop milyen hardverekkel lesz a legmegfelelőbb.

Miért fontos ez?

Elevenítsük fel az értékesítés alapelvét: Nem tárgyakat, szolgáltatásokat, hanem érzéseket, élményeket árulunk. Kozmetikusként te nem sminkelést árulsz, hanem az elismerő tekinteteket, szavakat, amiket kap a szalonodból kilépve a kuncsaft. Utazási irodaként te nem utakat, hanem családi élményeket, nevetést, kacagást, emlékeket adsz. A blog az egyik legalkalmasabb eszköz arra, hogy bebizonyítsd, te értesz ahhoz, amivel foglalkozol, s így ezáltal tőled biztosan megkapja a vágyott célokat, érzéseket, élményeket.

 

4. Elad hirdetés nélkül is

A blog tökéletes felület arra, hogy bemutasd a legújabb termékeidet, szolgáltatásaidat, s így akár közvetlenül eladást generáljon. Ráadásképp a róla szóló bejegyzés folyamatosan elérhető lesz, a Google indexálja is, így folyamatosan tud vevőket hozni szemben egy hirdetéssel, ami csak abban az időintervallumban konvergál, amikor épp fut és fizetsz érte.

A termékeid, szolgáltatásaid mindegyike generálhat egy-egy posztot, így jó időre el is látod magadat témákkal. Arra figyelj, hogy ne csak termékbemutatókról szóljon a céges blog, színesítsd sok egyéb anyaggal is!

 

5. PR-eszköznek is alkalmas

Tökéletes felület a céges blog PR-célokra is. Nem kell kilincselned különböző médiumoknál, hogy írjanak rólad, mert esemény, aktualitás van a cég életében. Megteheted ezt a saját felületeden, s nem kell sem könyörögnöd, sem fizetned a megjelenésért. Írhatsz arról, hogy a cég épp jubilál, adományozott, a munkatársakkal együtt részt vettetek egy közösségi szemétgyűjtésben, ároktakarításban, hogy új, a szakmában elismert munkatárssal bővült a csapat, megkaptatok egy fontos minősítést, díjat.

Ráadásképp egy válság menedzselésekor is kéznél van. Tegyük fel, hogy valamit elrontottatok, hibás terméket adtatok el, nem sikerült megfelelően kezelni egy ügyfélpanaszt, aki ennek kellően hangosan hangot ad a közösségi médiában, amelyet aztán futótűzszerűen osztanak is az emberek. Ilyenkor jó lenne elmondani a saját álláspontotokat, bocsánatkéréseteket, s hogy mit tesztek a kialakult helyzet kezelésére, a hibás terméket vásárlók kárpótlásáért. Ha van céges blogod, amin rendszeresen kommunikálsz – így már felépítetted a közönséged, amely azt rendszeresen vagy legalábbis időről-időre olvassa -, akkor mindezt megteheted ott is, s így épp azokhoz fog eljutni, akikhez számodra fontos, hogy eljusson.

 

6. Vírusmarketing lehet belőle

Az előny megértéséhez először tisztázzuk, mit jelent a vírusmarketing. Röviden és tömören annyi, hogy az üzeneted épp azok terjesztik, akiknek szól. Írsz egy olyan tartalmat, készítesz egy olyan videót, képet, amelyet a netezők megosztásra alkalmasnak találnak, majd egyik megosztás generálja a másikat, végül vírusszerűen terjed az emberek között a tartalmad. A marketingesek álma.:) Konkrét és egyértelmű, minden esetben működő recept, amivel ezt elő lehet idézni, nincs, ezért is annyira értékes, ha megtörténik.

Egy dolog biztos: Ha nincs tartalmad – értsd, nem blogolsz -, akkor nincs ami virálissá válhat. Viszont ha blogolsz, akkor megadod az esélyét annak, hogy valamelyik tartalmad az emberek felkapják, s futótűzként terjedjen. Sőt, itt is igaz az a megállapítás, amit az értékesítésről szóló résznél már érintettünk. Mivel folyamatosan elérhető a bejegyzés, bármikor produkálhat hatást. Bármikor lehet belőle értékesítés, illetve ennél a témánál maradva virálisan terjedő tartalom.

 

7. Saját csatorna

Annyira Facebook (és Google) központú lett a világunk, hogy hajlamosak vagyunk cégként is megfeledkezni arról, hogy nem csak ebből áll a világ. Jellemző a cégekre, hogy ugyan készítettnek honlapot, de csak a Facebookon kommunikálnak. Csak ott posztolnak, ott tesznek közzé minden fontos információt, s onnan várják a vásárlókat. Azonban életbevágóan fontos megértenünk és megjegyeznünk, hogy a Facebook-oldalunk  és az ott felépített követőtáborunk nem a mi tulajdonunk, hanem a Facebooké, s így annak a játékszabályait sem mi, hanem ő határozza meg. Például bármikor bejelentheti, hogy mostantól csak pénzért cserébe érhetjük el a saját oldalunkat, s fizetnünk kell az ottani posztolásért, a követőkkel való üzenetváltásért. Vagy csak nemes egyszerűséggel törli az évek alatt nagyon sok idő és energia befektetésével felépített oldalunkat. Ha csak erre az egy csatornára építettünk mindent, akkor akár le is húzhatjuk a rolót.

Több lábon kell állni, több csatornát kell folyamatos intenzitással működtetni (YouTube, Instagram, Google+, Pinterest, Twitter stb.). De ezek közül is csak a saját tulajdonunkban állók azok, amikről biztosan tudhatjuk, hogy nem más határozza meg rajta a játékszabályokat, s nem vehetik el tőlünk bármikor egy tollvonással. Ilyen a céges blog is.

 

Amennyiben további segítségre van szükséged a céges blog elindításához, tartalommal való feltöltésében, keress minket bátran az info@alfaugynokseg.hu e-mail címen vagy a Facebook-oldalunkon!