Rengeteg eszköz áll a rendelkezésünkre, ha arról van szó, hogyan szerezzünk látogatókat a honlapunkra. Vannak, amelyek pénzbe kerülnek, s nem kerülgethetjük ki őket örökké, de nem is kell azonnal fejjel rohanni a falnak. Kezdjünk az egyszerű és ingyenes eszközökkel, megoldásokkal, s ha ezek mellé pipa került, utána jöhetnek majd a nagyágyúk.;)
Nos, akkor lássuk, melyek is a látogatószerzés oly nagyszerű, ám mégis egyszerű, de legfőképp ingyenes eszközei, megoldásai!
1. Szólj az ismerőseidnek!
Annyira kézenfekvő, hogy sokszor eszünkbe sem jut, hogy az ismerőseink nem vagy csak homályosan tudják, mivel foglalkozunk.
2. E-mail aláírás
Ne felejtsd el beleírni az e-mail(jei)d aláírásába a honlapod linkjét. Leveleidet olvasva így értesülnek a legkönnyebben arról, hol található rólad és a cégedről további információ.
3. Link az üzleti Facebook-oldalad borítóképén
Lehetőség szerint olyan borítóképet szerkessz, amire jól láthatóan, de azért nem hivalkodón ráfér a honlapod címe is.
4. Facebook névjegy
A Facebook-oldalad névjegy részébe mindenképp kerüljön bele a honlap címe. A leíráshoz is beírhatod, biztos, ami biztos alapon.:)
5. Facebook-csoport leírása
Amennyiben van a cégedhez kötődő Facebook-csoportod is, akkor annak leírásába is tedd bele a honlapod címét.
6. Rögzített poszt
Írj egy posztot a honlapodról, amelyet aztán rögzíts (pinelj) a Facebook-oldalad tetején, így mindig ezt látják meg elsőként. Ugyanezt tedd meg a Facebook-csoportodban is (feltéve, hogy van olyanod).
7. Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, YouTube
Ha van Instagramod – márpedig a legtöbb vállalkozástípusnál nem árt, ha van -, akkor ne felejtsd el annak biójába is beleírni a linked. Ugyanez igaz a Twitter, Pinterest, LinkedIn, YouTube stb. fiókjaidra is. Sőt, a Twitter és a YouTube esetében a 3. pontban írt borítóképes megoldást is alkalmazhatod mindemellett, hiszen ezeken a felületeken szintén vannak borítóképek is.
8. Gyakorikérdések.hu
Érdemes átfutni az ott feltett kérdéseket, s ha van köztük olyan, ami a témádba vágó, akkor választ írni rá, a válaszban pedig elhelyezni a honlapod linkjét. Fontos felhívni a figyelmet a gyakorikérdések.hu szabályzatának (o) pontjára, mely szerint tilos “kérdésben vagy válaszban reklámot közzétenni, üzletszerű kereskedelmi tevékenységet folytatni”. Figyelj, hogy ne ess át a ló túloldalára, s ne tűnjön reklámozásnak, értékesítésnek a válaszod.