A tökéletes landing page vagy értékesítési oldal kialakítása művészet és egyben tudomány is. Felépítése kritikus fontosságú a sikeres online értékesítéshez. A megfelelő struktúra és elemek alkalmazása segít abban, hogy a látogatók érdeklődése fennmaradjon és végül vásároljanak is. Ehhez a terméked vagy szolgáltatásod előnyeit oly módon kell bemutatnod, hogy az a vásárlók érzelmi és logikai döntési folyamatait vegye figyelembe. A legfontosabb a sorrend: a landing oldalnak pontosan követnie kell a látogatók gondolkodási folyamatát. Ebben a cikkben a sales oldalak 10 fő elemét mutatjuk be.

 

A legfontosabb: a sorrend

A sorrend fontossága a landing page vagy sales oldalaknál elsősorban azért kritikus, mert a látogatók döntési folyamatát tükrözi és ezáltal növeli az oldal hatékonyságát. A pszichológiai kutatások szerint a vásárlási döntések többsége érzelmi alapon történik, amelyet később logikai érvekkel támasztunk alá. Ez azt jelenti, hogy a sales oldalon először érzelmi hatást kell gyakorolni a látogatóra, majd logikai érveket kell felhozni a döntés megerősítéséhez.

Amikor egy látogató először érkezik egy sales oldalra, az érzelmi központjai aktívak és az agy ezen területei felelősek az első benyomásokért. A landing oldalaknak azonnal el kell kapniuk a látogatók figyelmét és gyorsan fel kell építeniük egy érzelmi kapcsolatot a termékkel vagy a szolgáltatással kapcsolatban. Erre a célra olyan elemeket kell használni, amelyek azonnal megérintik az érzelmi központokat, például érdekes képek, erős főcímek vagy releváns problémák bemutatása.

Miután az érzelmi alapok le lettek fektetve, a sales oldalaknak át kell térniük a logikai érvekre, amelyek megerősítik a látogató döntését. Ebben a szakaszban az oldalnak be kell mutatnia a termék vagy szolgáltatás előnyeit és meg kell győznie a látogatót arról, hogy a vásárlás értékét tekintve jó befektetés. A logikai érvek közé tartoznak az ár-érték arány, a garancia és a vásárlást alátámasztó vevői vélemények.

A megfelelő sorrend betartása tehát segít abban, hogy a landing oldalak hatékonyan, a látogatók pszichés folyamataival összhangban kommunikáljanak. Azaz a látogatók először érzelmi alapon kapcsolódjanak a termékhez vagy szolgáltatáshoz, majd logikai érvekkel támasszák alá döntésüket, ami növeli az oldal konverziós arányát és elősegíti a sikeres értékesítést.

 

Grafikus fejléc, menü

Az oldal fejléce az első dolog, amit a látogató lát, ezért ügyelj a kellemes megjelenésre. Fontos, hogy vonzó, profi és könnyen érthető legyen. Ügyelj arra, hogy a fejlécben található képek vagy illusztrációk relevánsak legyenek a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban és segítsenek a látogatóknak azonnal megérteni, mire számíthatnak az oldalon. A menünek áttekinthetőnek és logikusan felépítettnek kell lennie, hogy a látogatók könnyen megtalálják a számukra fontos információkat. Ne feledkezz meg a mobilbarát dizájnról sem, hiszen egyre többen böngésznek okostelefonokon és táblagépeken.

 

Főcím, alcím és az első bekezdés

A főcím, alcím és az első bekezdés az, ami elkapja a látogató figyelmét és ösztönöz a további olvasásra. A főcímnek erőteljesnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, de ugyanakkor relevánsnak és informatívnak is. Az alcím segítségével további információval szolgálhat a termékről vagy szolgáltatásról és felkeltheti a látogatók érdeklődését. Az első bekezdésben röviden vázold fel a termék vagy szolgáltatás előnyeit és mutass rá, miért érdemes az oldalon maradni és további információkat keresni.

 

Probléma érzelmesítése

A látogatók figyelmének fenntartása érdekében fontos, hogy a probléma érzelmesítésével rámutass a látogatók szükségleteire és kihívásaira. Mutasd meg, hogy tisztában vagy a célközönség problémáival és hogy milyen hiányérzetekkel küzdenek. Az érzelmek megjelenítése és a látogatók problémájának bemutatása segíti az érzelmi kapcsolat kiépítését és az oldal hatékonyságának növelését.

 

Megoldás érzelmesítése

A probléma bemutatása után az ideális megoldás érzelmesítése következik. Vázold fel a látogatók számára, milyen pozitív változásokat hozhat az életükbe a termék vagy szolgáltatás használata. Tedd szemléletessé, hogy milyen szép, jó, gyors és kényelmes lenne az életük a probléma megoldása révén. Az érzelmi szintű megközelítéssel segíthetsz a látogatóknak elképzelni a pozitív változást és így vonzóbbá válik számukra a termék vagy szolgáltatás.

 

A terméked prezentálása

Miután sikerült a látogatók figyelmét felkelteni és rávilágítani a problémájukra, bemutathatod a terméket vagy szolgáltatást, mint a megoldást. A prezentáció során mutasd be a termék fő tulajdonságait és előnyeit. Ügyelj arra, hogy ne csak száraz tényeket közölj, hanem vonzó, élethű képeket is használj, amelyekben a látogatók élvezik a termék által nyújtott előnyöket. Minél jobban sikerül érzékeltetned a termék előnyeit, annál nagyobb az esélye, hogy a látogatók meggyőződjenek a vásárlás mellett.

 

Az ár eladása

Az ár kérdése mindig kritikus pont egy vásárlás során. Fontos, hogy a látogatók úgy érezzék, sokkal több értéket kapnak, mint amennyi pénzt fizetnek. Ne csak közöld az árat, hanem mutasd be, milyen értéket képvisel a termék vagy szolgáltatás és hogy milyen technológiák, felszerelések vagy fejlesztések állnak mögötte. Mutasd meg a látogatóknak, hogy milyen előnyöket élvezhetnek, ha most vásárolnak és milyen sokat veszíthetnek, ha kihagyják ezt a lehetőséget.

 

Garancia

A garancia fontos szerepet játszik a vásárlási kifogások leküzdésében. A látogatók gyakran félnek a rossz döntésektől vagy a pénz elvesztésétől. Adj olyan erős garanciát, amely csökkenti a vásárlási kockázatot és növeli a látogatók bizalmát. Legyél te a kifogások terminátora és segíts a látogatóknak biztonságban érezni magukat a döntésükben.

 

Vevői vélemények

A vevői vélemények segítenek a bizalom építésében és a termék vagy szolgáltatás hitelességének növelésében. Kérdezd meg a korábbi vásárlóidat, miért döntöttek a termék vagy szolgáltatás mellett és oszd meg ezeket a véleményeket a látogatókkal. A pozitív visszajelzések megerősítik a termék vagy szolgáltatás értékét és segítenek a potenciális vásárlóknak abban, hogy biztonságban érezzék magukat a döntésükben.

 

Logika

A vásárlási döntés meghozatalánál fontos a logikai érvek felhozatala is. A látogatóknak meg kell érteniük, hogy miért éri meg a vásárlás. Mutasd meg nekik, hogy miért nagyobb fájdalom a pénz megtartása és a vásárlás elmulasztása, mint a vásárlás által nyújtott előnyök élvezete. A logikai érvekkel támogatva érzelmileg is meggyőzőbbé válik a termék vagy szolgáltatás.

 

Lezárás

A lezárás során motiváld a látogatókat az azonnali cselekvésre. Használj akciókat, limitált ajánlatokat, határidőket vagy bónuszokat, amelyek sürgetik a döntést. A korlátozott lehetőségek és az időbeli nyomás segít abban, hogy a látogatók ne halogassák a döntést és azonnal cselekedjenek. Például: “15% árengedmény legkésőbb vasárnapig, de csak az első 10 vásárlónak”. Ezeket a technikákat kombinálva növelheted a konverziós arányt és a vásárlók számát.

 

A fent említett 10 pontot követve és mindegyiket alaposan kidolgozva sikeres és hatékony landing page-et hozhatsz létre. Ügyelj a látogatók pszichológiai és érzelmi szükségleteire, és biztosítsd számukra azt az élményt, amely motiválja őket a vásárlásra.

 

Ugye, nem hagyod csak úgy itt a kosaradat? 😉

Add meg itt lent az e-mail címedet, hogy elmentsük neked a bevásárlókosaradat későbbre. És - ki tudja - lehet, hogy küldünk neked egy extra kedvezménykupont. 😉