Egyre gyakrabban fordulnak elő anomáliák a Facebook rendszerében. Ezek a magánéletünkben is okozhatnak fennakadásokat, megkezdett beszélgetéseket nem tudunk folytatni, nem érjük el ismerőseinket, de a céges folyamatokban is problémákat jelenthetnek. A privát kapcsolattartásunkban szerencsére több lehetőség áll a rendelkezésünkre szükség esetén felvenni másokkal a kapcsolatot, a vállalkozásunkban azonban akár anyagi károkat is okozhatnak.
Ha hallgatunk a marketingesünkre, akkor a cégünk életében folyamatokban gondolkozunk, vagyis vannak kampányaink, hirdetéseink is. S ha épp egy ilyen kellős közepén áll le a Facebook, akkor ezek is lógnak a levegőben. Ilyenkor érdemes az épp futó hirdetéseket leállítani – már amennyiben a hirdetéskezelő felülete elérhető -, hisz úgysem érnénk el velük az embereket. De ha meg is jelennek a hirdetések, nem érnénk el velük olyan hatást, mint normál esetben. Ilyenkor a leállásról beszél mindenki.
Ezt azonban akár a javunkra is fordíthatjuk: Beszélgessünk az emberekkel a leállásról, hibákról! Ha van lehetőség posztolni, akkor tegyük fel nyugodtan a kérdést nekik, hogy ők is tapasztalják-e a jelenséget? Ha találsz a nagy országos portálokon ezzel foglalkozó anyagot, oszd meg azt is nyugodtan, segítsd az oldaladon az embereket a tájékozódásban! De ha van rá lehetőséged, s van saját blogfelületed, te magad is írhatsz róla, s az erről szóló saját posztodat is közzéteheted. Fontos, hogy ne csak tájékoztass, cikkeket ossz meg, hanem kommunikálj, beszélgess az emberekkel!
Érdemes felhívni ilyenkor a figyelmet arra is, hogy a vállalkozásod más felületeken is elérhető: Vidd ki az embereket a honlapodra, iratkoztasd fel őket a hírleveledre, YouTube-csatornádra stb..
Ha így kommunikálsz egy-egy leállásról, hibajelenségről, közösséget vállalsz az emberekkel, empátiát mutatsz, jelzed feléjük, hogy nem csak őket érinti a kellemetlenség, s bár bosszantó, de remek lehetőség arra, hogy közösséget építs. 😉