Az alábbi cikkel azoknak szeretnénk segíteni, akik most hozták létre első Facebook oldalukat, s szeretnék megtanulni azokat az apró trükköket, praktikákat, amelyek segítenek sikeressé tenni az oldalt. Ha te ennél már profibb vagy, nézz körbe a blog többi cikke között.:)

Először is gratulálni szeretnénk a döntésedhez és ahhoz, hogy létrehoztad céged Facebook oldalát. Most biztosan felmerül benned a kérdés, hogy hogyan tovább? Mihez nyúlj elsőként, mit és hogyan állíts be. Az alábbi írásban ezeket szedtük össze neked.


Az első feladataid közé tartozik az oldal teljes kitöltése.
Szánj rá néhány percet, és adj meg minél több információt, adatot az oldaladhoz! Nagyobb a valószínűsége annak, hogy az emberek megbíznak az oldaladban és kommunikálnak veled, ha az oldal teljesen ki van töltve.

1. Állíts be profilképet!

A profilképpel rendelkező oldalak nagyobb valószínűséggel jelennek meg a keresési találatokban.

Profilképet úgy tudsz beállítani, hogy a profilkép fölé viszed az egeret, majd rákattintasz a kis fényképezőgép ikonra. Négy lehetőség közül választhatsz ekkor: Választás a képek közül; Fénykép készítése; Fénykép feltöltése; Eltávolítás.

A “Választás a képek közül”-re kattintva az oldaladra már korábban feltöltött profilképek közül választhatsz egy másikat.

A “Fénykép készítésé”-vel bekapcsol a kamerád – ha van, s ha engedélyezve van -, s lőhetsz egy friss képet. Egy profi oldal esetében ezt nem javaslom.

A “Fénykép feltöltése” esetén a gépedről keresgélhetsz egy megfelelő képet. Ha van céges logód, akkor annak megjelenítésére ez a legalkalmasabb hely. Figyelj oda, hogy a kép arányaiban megfeleljen a négyzetes profilképnek, ne lógjon ki belőle, illetve kellően jó minőségű, éles kép legyen.

A negyedik lehetőség az “Eltávolítás”. Ezzel értelemszerűen töröljük az aktuális profilképet, s nem is lesz helyette semmi sem. Ezt csak akkor javaslom, ha rövid időn belül kerül fel helyette másik.

2. Állíts be borítóképet!

A borítóképpel rendelkező Facebook oldalak általában több kedvelést kapnak.

Borítóképet úgy tudsz beállítani, hogy a borítókép fölé viszed az egeret, majd rákattintasz az így megjelenő “Borítókép megváltoztatása” feliratra. Hat lehetőség közül választhatsz ekkor: Választás a képek közül; Választás a videók közül; Fénykép/videó feltöltése; Vetítés létrehozása; Áthelyezés; Eltávolítás.

A “Választás a képek közül”-re kattintva az oldaladra már korábban feltöltött borítóképek közül választhatsz egy másikat.

A “Fénykép/videó feltöltése” esetén a gépedről keresgélhetsz egy megfelelő képet, videót. Ezt érdemes időközönként cserélni. A Facebook előszeretettel jeleníti meg a hírfolyamokban, ha egy oldal borítóképet cserélt. Ide érdemes aktuális évszaknak, ünnepnek, akciónak, hamarosan jövő eseményednek megfelelő képet kitenni. A képen érdemes feltüntetni (nem feltűnően, nem ordítóan nagy betűmérettel) a cég elérhetőségeit, telefonszámát, honlapcímét, esetleg telefonszámát. Figyelj oda, hogy a kép kellően jó minőségű, éles legyen. A videók feltöltésével akkor kísérletez, ha a többi oldalkezelési kérdésben már tapasztaltabb vagy. A videó legyen jó minőségű, szépen megszerkesztett, esetleg külsős céggel készített pár másodperces anyag a cégedről, eseményedről, akciódról.

A “Vetítés létrehozása” opcióval több kép váltakozását állíthatod be. Itt különösen figyelj oda, hogy olyan képeket válassz ki hozzá, amelyek megfelelnek a borítóképméretnek (851 x 315 pixel), különben ronda lesz a végeredmény, egyes képeknek csak a töredéke fog látszani, másikak homályosak lesznek, mert a Facebook felnagyítja őket, s nem elég jó hozzá a felbontásuk.

Az “Áthelyezés” segítségével a már fent lévő borítóképedet tudod megigazítani. Ha annak mérete nagyobb, mint a borítókép helye, akkor lesznek részek, amik kilógnak. Az áthelyezéssel be tudod állítani, mely része látszódjon, s mely része lóghat ki, mert nem tartalmaz fontos információt, illetve nem mutat bénán a borítókép, ha azok nincsenek már rajta a látható felületen. Ezt úgy tudod kiküszöbölni, hogy eleve akkora borítóképet készítesz, amekkora a borítóképnek engedélyezett hely (851 x 315 pixel).

A hatodik lehetőség az “Eltávolítás”. Ezzel értelemszerűen töröljük az aktuális borítóképet, s nem is lesz helyette semmi sem. Ezt csak akkor javaslom, ha rövid időn belül kerül fel helyette másik.

3. Adj meg rövid leírást az oldaladhoz!

Ha rövid leírást adsz meg az oldalad témájáról, jobban tudnak tájékozódni az oldalról az emberek.

A rövid leírást az oldalad Névjegy menüpontjára kattintva, picit lejjebb görgetve találod a szintén Névjegy elnevezésű résznél. Itt ha felé viszed az egeret, megjelenik a Módosítás gomb. Arra kattintva tudod megadni a céged, tevékenységet 1-2 mondatos rövid leírását. Ez egy fontos rész, mert a későbbiekben ezt olvassa be alap információként az oldaladról a Facebook.


Ahhoz, hogy lássák is az emberek az oldalad, illetve a posztjaid, követőket, lájkolókat kell gyűjtened. Így a következő feladatod az elért közönség méretének növelése.
Az alábbi egyszerű taktikai lépésekkel kiszélesítheted az oldalad közönségét a Facebookon, és több olyan embert érhetsz el, akiket érdekelhet az oldalad követése.

4. Ajánld az oldaladat kedvelésre az ismerőseidnek!

Ha az ismerőseid kedvelik az oldaladat, akkor megjelennek a posztjaid a hírfolyamukban, így aktivitást mutathatnak a bejegyzéseiddel kapcsolatban. Lájkolhatják, hozzászólhatnak, és ezeket az aktivitásokat látni fogják az ő ismerőseik is. De ami még ennél is fontosabb, hogy megoszthatják a posztjaid, s ezáltal még több emberhez juthatnak el azok. (Mindezt persze megtehetik úgy is, ha nem kedvelik az oldalad, de akkor a friss posztjaid nem fognak megjelenni a hírfolyamukban, így ilyesmit csak akkor tehetnek, ha direktben meglátogatják az oldalad.)

Az ismerőseidet a következő módon tudod közvetlenül meghívni az oldaladra: Az oldaladon a borítókép alatt rákattintasz a három pontra, az így megjelenő menüsorból pedig kiválasztod az “Ajánlás ismerősöknek” pontot. A felbukkanó ablakban a nevek melletti kis karikákban kipipálod azokat, akiket szeretnél meghívni, majd rákattintasz a kis ablak alján lévő “Ajánlások elküldése” gombra.

Egy jó tanács: Ne hívd meg az összes ismerősöd, bármennyire is csábító az ötlet. Egyrészt mert azok számára, akiknek nem releváns az oldalad témája, zavaró lehet, rossz üzenetet küldesz vele, másrészt neked sem érdeked, hogy olyanok kövessék az oldalad, akik nem a célcsoportod, nem érdeklik őket a posztjaid. A te célod, hogy olyan követőbázist építs fel, akiknek a túlnyomó része olyan emberekből áll, akik a célcsoportba tartoznak, akik potenciális vásárlóid, ügyfeleid.

5. Oszd meg az az oldaladat a személyes idővonaladon!

Az ismerőseiddel, családtagjaiddal és munkatársaiddal tudathatod az oldalad létezését, ha megosztod a személyes idővonaladon. Így hírverést kap a vállalkozásod, és fokozódik az oldalad hatása a Facebookon.

Ezt úgy teheted meg, hogy a borítókép alatti “Megosztás” gombra rákattintasz. A felbukkanó ablakban írhatsz is hozzá pár sort, így azzal együtt fog megjelenni a faladon. Például írhatsz arról, hogy miről szól az oldalad, kinek lehet érdekes, illetve kérd meg az ismerőseid, hogy osszák meg ők is az oldalad, esetleg kedveljék ők maguk is.

6. Kérd meg az ismerőseidet, hogy ajánlják az oldaladat!

A közeli ismerőseid remek szószólói lehetnek a vállalkozásodnak. Küldj üzenetet az ismerőseidnek, és kérd meg őket, hogy osszák meg az oldaladat a kapcsolatrendszerükben!


Most, hogy az alapvető adatokat kitöltötted, s vannak követői is az oldaladnak, ideje bejegyzéseket írnod.
Ha rendszeresen teszel közzé bejegyzéseket az oldaladon, könnyebben fenn tudod tartani a célközönséged érdeklődését, híreket oszthatsz meg a vállalkozásoddal kapcsolatban, és felépítheted online jelenlétedet.

7. Üdvözöld az embereket az oldaladon!

Írj bejegyzést a vállalkozással kapcsolatos információkkal, illetve arról, miért jó, ha valaki kedveli az oldaladat. Add meg például, hogy milyen dolgokat fogsz megosztani a későbbiekben az oldalon, illetve milyen speciális híreket és ajánlatokat lehet majd itt találni!

8. Rögzítsd felül az üdvözlő bejegyzésedet!

Ha megírtad az üdvözlő bejegyzést, rögzítheted az oldalad tetején, hogy ez legyen az első üzenet, amit az emberek látnak, amikor felkeresik.

Posztot úgy tudsz legfelül rögzíteni, hogy a kész és közzétett poszt jobb felső sarkában rákattintasz a három pontra, s a felbukkanó menüsorból kiválasztod a “Rögzítés az oldal tetején” pontot. Ha a későbbiekben másik posztot szeretnél így kiemelni, akkor egyszerűen csak annál is kiválasztod a “Rögzítés az oldal tetején” pontot, s automatikusan az lesz a rögzített bejegyzés, a korábbi pedig normál poszttá válik. Ha nem szeretnél egy rögzített posztot sem az oldaladon, akkor az épp aktuális rögzített posztnál a három pontra kattintva válaszd “Az oldal tetején való rögzítés megszüntetése” pontot.

9. Ragadd meg az emberek figyelmét fényképekkel és videókkal!

A fényképeket és videókat tartalmazó bejegyzések általában nagyobb aktivitást váltanak ki, mint a csak szöveges bejegyzések. Figyelj oda, hogy a posztjaid ne csak szövegből álljanak, mindig keress hozzájuk passzoló képet is. Ha van némi képszerkesztési tudásod is, akkor akár magad is készíthetsz képeket. Érdemes vízjelezni is őket a céges logóval, így ha lementik a képet, s az önállóan el kezd terjedni az emberek között, akkor is ott lesz rajta a céged logója, s így viszi a céged hírét, emeli annak ismertségét. Videók esetében érdemes a Facebookra feltöltött videókkal dolgozni, azokat jobban preferálja az algoritmus, mint a YouTube-ról származóakat, azaz nagyobb előszeretettel jeleníti meg őket az emberek hírfolyamában, mint az utóbbiakat.

10. Oszd meg a világgal a fantasztikus csapatodat és az ő történeteiket!

A csapatod tagjai szeretik a vállalkozásukat és a munkájukat. Oszd meg a történeteiket az oldaladon, és terjeszd a hírét annak, hogy mitől különleges a vállalkozásotok!


A borítóképen, profilképen és a rövid leíráson kívül sok egyebet is megoszthatsz a cégedről. Az emberek könnyebben megtalálhatják a vállalkozásodat, ha megadod az oldaladon a fontos információkat, úgy mint például a nyitvatartási idő és az elérhetőségek. Hozd ki a maximumot a céges Facebook oldaladból!

11. Add meg a címed, telefonszámod, nyitva tartásod!

Ha megadod a földrajzi címet, megkönnyíted az embereknek, hogy megtalálják a vállalkozásodat.

A telefonszám megadásával az oldaladon megkönnyítheted az embereknek, hogy felvegyék veled a kapcsolatot. Ha megadtad, az oldal látogatói egyszerűen a „Hívás most” gombra koppintva elérhetnek téged.

Oszd meg a nyitva tartást is, hogy az emberek tudják, mikor van nyitva a vállalkozás!

Ezeket az oldalad “Névjegy” menüpontjára kattintva tudod beállítani. A “Névjegyen” belül ha a megfelelő rész fölé viszed az egeret, megjelenik a Módosítás felirat. Arra kattintva tudod ezeket megadni vagy esetleg megváltoztatni.

12. Van még más megosztanivalód is?

A Facebook oldalad „Névjegy” területének felkeresésével további részleteket adhatsz meg a vállalkozásoddal kapcsolatban. Például honlapcímet, e-mail címet, bővebb leírást, étlapot, alapítás idejét, adatvédelmi szabályzatot, impresszumot stb., stb..


Végezetül szabd testre az oldalad! Adj meg egyéni jellemzőket, amelyekkel kiemelkedik az oldalad a tömegből, és amelyek cselekvésre sarkallják a látogatókat!

13. Szabd személyre sablonokkal az oldaladat!

Tedd lehetővé, hogy ott ragyogjon a márkád mindenütt. Válaszd ki a tevékenységednek leginkább megfelelő sablont! Ez a követőknek is megkönnyíti a tájékozódást, illetve neked is lehetőséged adódik a vállalkozásodnak megfelelő speciális beállítások elérésére.

Ezt legfelül, a borítókép felett a Beállítások menüpontban tudod megtenni. Azon belül bal oldalt válaszd a “Sablonok és lapfülek” menüpontot. A “Sablonoknál” kattints a “Szerkesztés” gombra. Választhatsz a szolgáltatásoknak, üzletnek, rendezvényhelyszínnek, filmeknek, nonprofit szervezeteknek, politikusoknak, éttermeknek és kávézóknak, webshopnak összeállított sablonok közül is, de maradhatsz a normál, klasszikus összeállításnál is.

13. Állítsd be az oldalad lapfüleit!

A lapfülek megkönnyítik, hogy az emberek megtalálják a legfontosabb dolgokat az oldaladon. Ugyanott tudod ezt is beállítani, mint ahol a sablonokat, azaz a Beállítások/Sablonok és lapfülek menüpontban. Itt a cégednek megfelelően tudod a lapfüleket be- vagy kikapcsolni. Eldöntheted, hogy az oldalad profilképe alatt mely menüpontokat láthassák az emberek. Pl. mutassa-e a videókat, fényképeket, csoportokat vagy sem.

15. Helyezz el felhívásgombot!

Ha felhívásgombot – például „Üzenet küldése” vagy „Foglalás most” – helyezel el a Facebook oldaladon, megkönnyítheted a követőidnek a további lépések végrehajtását. Döntsd el, mi lenne számodra hasznosabb? Ha üzenetet küldenének a Facebook oldaladnak, ha felhívnának vagy ha átmennének a webshopodba stb..

Ezt úgy tudod beállítani, hogy az oldaladon a borítókép alatt, jobb oldalt látható kék gomb fölé viszed az egeret. Felbukkan egy menüsor. Itt választ a “Gomb megváltoztatása” menüpontot. Erre feljön egy kis ablak, ahol értelemszerűen válaszd ki azt, ami neked, illetve a te vállalkozásodnak a legpraktikusabb.


Természetesen van még sok apró trükk és fogás, amelyekkel tovább tudod turbózni az oldalad, de azok mit sem érnek, ha a fentiek hiányoznak, így mindenképp ezekkel kezdd! Ha ezeket kipipáltad, nézz körbe a blogunkban a további lehetőségek után.

Ugye, nem hagyod csak úgy itt a kosaradat? 😉

Add meg itt lent az e-mail címedet, hogy elmentsük neked a bevásárlókosaradat későbbre. És - ki tudja - lehet, hogy küldünk neked egy extra kedvezménykupont. 😉