[rt_reading_time label=”A cikk olvasási ideje körülbelül” postfix=”perc.” postfix_singular=”perc.”]

 

Pár hónapja a Facebook elvette tőlünk, oldaltulajdonosoktól a lehetőségét annak, hogy a bejegyzéseinkbe betett linkek előnézetét saját szájízünk szerint átszabhassuk. Most ezt a lehetőséget részben visszakaptuk, bizonyos feltételek mellett ismét szerkeszthetővé vált az előnézet.

Korábban minden egyes link esetében, amit mellékeltünk a posztunkhoz, megváltoztathattuk a képet, a főcímet vagy akár a leírást is. Ez olyankor is hasznos segítség volt, ha a weboldal, amelyiknek a linkjét megosztottuk, nem volt erre megfelelően felkészítve, s így könnyedén “pofásíthattunk” a megjelenésén, hogy az csábítóbb legyen a követők számára és rákattintsanak. Különösen nagy jelentősége volt mindennek akkor, ha ugyanazt a linket többször is szerettük volna publikálni, hisz így minden egyes alkalommal más képet, szöveget tehettünk az előnézetébe, s így látszólag mindig valami mást tudtunk kínálni az olvasóknak, ezáltal újabb és újabb célcsoportokat érve el. Így már érthető, hogy sokak számára fájdalmas veszteség volt eme funkció elvétele.

Hogy miért csinálta mindezt a Facebook, miért vette el az előnézet szerkeszthetőségének lehetőségét? Azért, hogy visszaszorítsa a kamuhírek terjedését, illetve az olyan oldalak népszerűsítését, amelyek hangzatos címekkel teljesen más tartalomra visznek csak azért, hogy növeljék a kattintások, lájkok számát. Biztosan futott már bele mindenki olyanba, ahol a Facebook-oldal lájkolásáért cserébe olvashattuk csak tovább a cikket vagy a megdöbbentő cím után egy olyan tartalmat kaptunk, aminek semmi köze nem volt a beharangozotthoz. Így, erről az oldalról nézve az intézkedés teljesen érthető, ugyanakkor felesleges és jelentős terhet tett a tisztességesen dolgozó cégek nyakába.

A helyzetet árnyalandó részben visszaadta a szerkeszthetőség lehetőségét a Facebook. Azért csak részben, mert kizárólag olyan honlapok esetében van erre lehetőségünk, amelyeknél igazolni tudjuk, hogy azok hozzánk tartoznak. Ezt a Vállalkozáskezelőben tudjuk beállítani.

 

Facebook domain tartomány beállítása

Forrás: közösségikalandozások.hu

 

Megjelent egy új menüpont a kezelőben “Tartományok” néven, ahol megadhatjuk a saját weboldalaink címeit. Ezek igazolására két módszer lehetséges. Az egyik – ha van rá lehetőségünk -, hogy módosítjuk az úgynevezett DNS-rekordot, mégpedig úgy, hogy felviszünk egy TXT típusú rekordot, amely a Facebook ellenőrző kódját tartalmazza. A másik lehetőség pedig az, hogy a doménünk tárhelyén a gyökérbe töltünk fel egy a Facebook által generált HTML-fájlt. Bármelyiket is választjuk, utána rá kell kattintani a Vállalkozáskezelőben az ellenőrzés gombra is a folyamat befejezéséhez.

Ezt követően tudjuk megadni, hogy az adott domént mely Facebook-oldalhoz társítjuk hozzá. Természetesen egy domént több oldalhoz is hozzárendelhetünk. Ezek után mindent ugyanúgy tudunk módosítani a linkek előnézetében, mint régen.

Ha segítségre van szükséged, keress minket bátran! 🙂