info@alfaugynokseg.hu
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Shop
  • A fiókom
  • Kosár
  • Pénztár
0 Termék
Alfa Ügynökség
  • Kezdőlap
  • Szolgáltatások
    • Honlap
      • Domainregisztráció
      • Tárhelyszolgáltatás
      • Honlapkészítés
      • Karbantartás
      • Referenciák
    • Közösségi média
      • Facebook-posztírás
  • Shop
  • Letölthető anyagok
  • Blog
  • Kapcsolat
Oldal kiválasztása

Számlázás mint marketingeszköz

Szerző: Tóth Kriszta | 2017.10.31. | Üzleti világ

A számlázás mint marketingeszköz

Meglepő lehet az állítás, de akár maga a számlázás folyamata is lehet egy szuper marketingeszköz a kezedben. Összeszedtünk pár ötletet, miért érdemes a számlakiállítást is marketingre használni:

  • Költséghatékony. Általában nem kerül sokba egy számla kiállítása. Online számlázóprogram esetében van egy éves díjunk, amely elosztva az egy év alatt kiállított számlák darabszámával, egy igen minimális összeg jön ki. Ma már postázni sem igen szoktuk őket, hiszen e-mailben elküldve is megfelelnek általában a könyvelés szabályainak.
  • Magas elérés. A számla tipikusan egy olyan dokumentum, amit többnyire azonnal megnyitnak és el is olvasnak az ügyfelek. Így nagy arányban éred el őket – tulajdonképp 100%-ban -, és tudod őket egy marketingüzenettel akár (újra) meg is fogni.
  • Logó. Használd a számládon a logódat, illetve egyéb arculati elemeidet, szlogenedet. Ha online számlázóprogramot használsz, pl. a Számlázz.hu-t vagy a Billingót, elég a beállításokban egyszer megadni ezeket az elemeket, s onnantól kezdve minden számládra automatikusan rákerülnek. Ez azért jó, mert még a számláddal is a márkádat építed, mélyíted, ráadásképp azzal, hogy a számlád is illeszkedik az arculatba, profi hatást keltesz.
  • Kapcsolódás erősítése. Tedd rá a honlapod, a Facebook-oldalad, a webshopod címét, ezáltal ezeken a felületeken is tud kapcsolódni veled, ha eddig még nem tette volna meg.

S akkor nézzük, konkrétan hogyan tudsz vele eladni:

  • Kapcsolódó termék vagy szolgáltatás ajánlása. Megvan, hogy a webshopokban, amikor kosárba teszel egy terméket, akkor mindjárt ajánl is ahhoz a termékhez kapcsolódó további termékeket? Nos, ezt te is megteheted a számlázás során is. Ruhát vett tőled? Ajánlj a figyelmébe valamilyen kiegészítőt, nyakláncot, órát, cipőt. Egy tanfolyamot vett tőled? Ajánld a figyelmébe a könyvedet vagy egy másik, hasonló témájú tréninget.
  • Új termék megjelenés előtti felajánlása. Új termékkel készülsz előrukkolni, s neki, mint már vevődnek mindenki előtt beszélsz erről, s felajánlod, hogy elsőként juthat hozzá. Érdemes egy landing oldalt készíteni hozzá, amelyre az e-mailből terelheted, ahol leadhatja a rendelését, vagy ha még nincs kész a termék, akkor az előrendelését.
  • Kedvezmény felajánlása egy következő vásárlásra. Érdemes határidőt is kötni hozzá, azaz hány napig élhet a felajánlott x százalék kedvezménnyel, vagy ha ajándékot ajánlottál fel a következő vásárlása mellé, akkor hány napon belül kell megtörténnie a vásárlásnak ahhoz, hogy megkapja azt. Esetleg kösd ki feltételnek azt is, hogy mindez csak akkor érvényes, ha az aktuális számlát időben rendezni.
  • Ügyfélhűség elismerése. Ismerős a pizzériák azon akciója, amiben össze kell gyűjteni 10 pizzás dobozt, és akkor a 11. ajándék? Ezzel az eszközzel te is élhetsz akár a számlázás során is. Ajánld fel neki, hogy pl. minden 10. vásárlása után kap valamilyen ajándékot vagy egy ingyen terméket, szolgáltatást.
  • Új ügyfelek szerzése. Kérd meg, hogy kössön össze téged olyan ismerősével, aki ügyfeled lehetne. Cserébe ajánlj fel neki kedvezményt, ajándékot, ingyenes szolgáltatást. Ehhez érdemes egy külön weblapot létrehozni, amin egy egyszerű űrlapon meg tudja adni az ajánlott személy adatait, elérhetőségeit. Ennek linjét helyezd el a számlás e-mailben.
  • Ügyvélvélemények gyűjtése. Kérj tőle ajánlást, véleményt, amelyet aztán fel tudsz használni a honlapodon, landing oldaladon, új kampányaidban. Sőt, ilyen véleményeket a számládon is elhelyezhetsz. Hogy ez miért jó? Azért mert a vásárlási folyamat egyik jellemző pszichológiai állomása, hogy a vásárlást követően a vevő elbizonytalanodik, biztosan jó döntést hozott-e. Ha a számlán más elégedett vevők véleményeit olvashatja, megerősítheted a döntésében, hisz mások is elégedettek voltak veled.
  • Oktatóvideók, tanyagok terjesztése. Tedd bele a számládba az általa vett termékkel, szolgáltatással összekapcsolható blogbejegyzéseid, YouTube-videód, PDF-dokumentumaid. Persze, csak mértékkel. Ezzel a támogatásod, segítséged fejezed ki felé, egyben szerezhetsz egy újabb olvasót, követőt az egyéb csatornáidra. A kettő együtt pedig a későbbiekben további vásárlásokat generálhatnak.

+1. Köszönet. Köszönd meg az ügyfélnek, ha beérkezett a számla ellenértéke. Akkor is, ha egyébként késett vele. Miért? Mert így fennmarad a folyamatos kommunikácó, ráadásképp azt üzened vele, hogy figyelsz rá, kiemelten kezeled őt. No, és persze egy újabb lehetőség egy újabb marketingüzenet átadására.;)

 

Kosarad:

Olvasd el ezeket is!

  • Közösségi média: Vállalkozóként hol, mikor és hogyan posztolj?
  • Megoldási lehetőség a KATÁ-ra, avagy kinek és mikor jó az átalányadózás
  • A WooCommerce rendelési állapotok
  • Az év színe 2000-től napjainkig
  • Vállalkozóként kell-e írnod a háborúról?

Nézd meg ezeket is!

  • Eladó honlap - Optikai üzlet 50 000 Ft – 130 000 Ft
  • Marketing: Konzultáció 30 000 Ft
  • 10 alkalmas kávébérlet 50 000 Ft
  • 1001 posztötlet vállalkozóknak 3 990 Ft

Témakörök

  • Arculat (1)
  • Honlap (6)
  • Keresőoptimalizáció (2)
  • Könyv (2)
  • Közösségi média (13)
  • Médiamegjelenések (2)
  • Tartalommarketing (3)
  • Üzleti világ (13)
  • Webshop (4)

Címkék

1001 posztötlet vállalkozóknak arculat bejegyzés blog blogírás egységes arculat Facebook Google hirdetés honlap honlapkészítés Instagram kommunikáció képek könyv közösségi média LinkedIn linképítés logó marketing megjelenés Messenger névjegy online Pinterest poszt posztolás posztírás SEO szakértői státusz számlázás szövegszerkesztés szövegírás tartalommarketing tavasz Twitter tárgyalás tárgyalástechnika Tóth Kriszta vállalkozás webshop Wordpress YouTube értékesítés ősz

Nézz körbe a honlapon!

  • Kezdőlap
  • Szolgáltatások
    • Honlap
      • Domainregisztráció
      • Tárhelyszolgáltatás
      • Honlapkészítés
      • Karbantartás
      • Referenciák
    • Közösségi média
      • Facebook-posztírás
  • Shop
  • Letölthető anyagok
  • Blog
  • Kapcsolat

Vásárolj a Shopban!

  • Shop
  • A fiókom
  • Kosár
  • Pénztár

Olvass bele a blogba!

  • Közösségi média: Vállalkozóként hol, mikor és hogyan posztolj?
  • Megoldási lehetőség a KATÁ-ra, avagy kinek és mikor jó az átalányadózás
  • A WooCommerce rendelési állapotok
  • Az év színe 2000-től napjainkig
  • Vállalkozóként kell-e írnod a háborúról?
  • Válsághelyzetek kezelése a vállalkozásban
  • Trello – Cetlik és jegyzetfüzet helyett
  • Hiányoznak a kávézók? Itt a megoldás!
  • 1001 posztötlet a Scribd.com-on is

Témakörök

  • Arculat (1)
  • Honlap (6)
  • Keresőoptimalizáció (2)
  • Könyv (2)
  • Közösségi média (13)
  • Médiamegjelenések (2)
  • Tartalommarketing (3)
  • Üzleti világ (13)
  • Webshop (4)

Itt vagyunk elérhetőek:

E-mail
info@alfaugynokseg.hu


Facebook

YouTube

Pinterest


Impresszum

Adatkezelési tájékoztató

VisaVisa

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
Copyright © 2021. Alfa Ügynökség. Minden jog fenntartva.

A felhasználói élmény fokozása érdekében a weboldal sütiket használ.
Ide kattintva többet is megtudhatsz ezekről és ki is kapcsolhatod őket.

Alfa Ügynökség
A programot készítette:  GDPR Cookie Compliance
Sütikezelési tájékoztató

Ez a weboldal sütiket (kisméretű szöveges fájlokat) használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa számodra. A süti információkat a böngésződ tárolja, és olyasmiket csinál, mint például felismer, hogy jártál-e már ezen a weblapon, és ha igen, megőrzi, hogy mit csináltál és hogyan szereted használni a weboldalt, vagy például névtelen információkat gyűjt a látogatókról, ezzel segítve az én munkámat, hogy tudjam, melyik tartalom volt a leghasznosabb számodra.

A sütik beállításait a bal oldalon található füleken módosíthatod.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell ahhoz, hogy menthessük a beállítások preferenciáit.

Ha nem engedélyezed a “feltétlenül szükséges sütik” használatát, akkor nem tudjuk eltárolni, hogy hogyan döntöttél a sütikről, és minden egyes látogatásodkor újra be vagy ki kell kapcsolnod a sütiket.

Statisztikai sütik

Ez a weboldal a Google Analytics eszközét használja arra, hogy névtelen információkat gyűjtsön, mint például a weboldal látogatóinak száma, a legnépszerűbb oldalak és hasonló adatok.

Ha engedélyezed ezeket a sütiket, azzal a munkánkat könnyíted meg, amit előre is köszönünk.

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Adatkezelési tájékoztató

Részletes információt itt olvashatsz: Adatkezelési tájékoztató.