Meglepő lehet az állítás, de akár maga a számlázás folyamata is lehet egy szuper marketingeszköz a kezedben. Összeszedtünk pár ötletet, miért érdemes a számlakiállítást is marketingre használni:
- Költséghatékony. Általában nem kerül sokba egy számla kiállítása. Online számlázóprogram esetében van egy éves díjunk, amely elosztva az egy év alatt kiállított számlák darabszámával, egy igen minimális összeg jön ki. Ma már postázni sem igen szoktuk őket, hiszen e-mailben elküldve is megfelelnek általában a könyvelés szabályainak.
- Magas elérés. A számla tipikusan egy olyan dokumentum, amit többnyire azonnal megnyitnak és el is olvasnak az ügyfelek. Így nagy arányban éred el őket – tulajdonképp 100%-ban -, és tudod őket egy marketingüzenettel akár (újra) meg is fogni.
- Logó. Használd a számládon a logódat, illetve egyéb arculati elemeidet, szlogenedet. Ha online számlázóprogramot használsz, pl. a Számlázz.hu-t vagy a Billingót, elég a beállításokban egyszer megadni ezeket az elemeket, s onnantól kezdve minden számládra automatikusan rákerülnek. Ez azért jó, mert még a számláddal is a márkádat építed, mélyíted, ráadásképp azzal, hogy a számlád is illeszkedik az arculatba, profi hatást keltesz.
- Kapcsolódás erősítése. Tedd rá a honlapod, a Facebook-oldalad, a webshopod címét, ezáltal ezeken a felületeken is tud kapcsolódni veled, ha eddig még nem tette volna meg.
S akkor nézzük, konkrétan hogyan tudsz vele eladni:
- Kapcsolódó termék vagy szolgáltatás ajánlása. Megvan, hogy a webshopokban, amikor kosárba teszel egy terméket, akkor mindjárt ajánl is ahhoz a termékhez kapcsolódó további termékeket? Nos, ezt te is megteheted a számlázás során is. Ruhát vett tőled? Ajánlj a figyelmébe valamilyen kiegészítőt, nyakláncot, órát, cipőt. Egy tanfolyamot vett tőled? Ajánld a figyelmébe a könyvedet vagy egy másik, hasonló témájú tréninget.
- Új termék megjelenés előtti felajánlása. Új termékkel készülsz előrukkolni, s neki, mint már vevődnek mindenki előtt beszélsz erről, s felajánlod, hogy elsőként juthat hozzá. Érdemes egy landing oldalt készíteni hozzá, amelyre az e-mailből terelheted, ahol leadhatja a rendelését, vagy ha még nincs kész a termék, akkor az előrendelését.
- Kedvezmény felajánlása egy következő vásárlásra. Érdemes határidőt is kötni hozzá, azaz hány napig élhet a felajánlott x százalék kedvezménnyel, vagy ha ajándékot ajánlottál fel a következő vásárlása mellé, akkor hány napon belül kell megtörténnie a vásárlásnak ahhoz, hogy megkapja azt. Esetleg kösd ki feltételnek azt is, hogy mindez csak akkor érvényes, ha az aktuális számlát időben rendezni.
- Ügyfélhűség elismerése. Ismerős a pizzériák azon akciója, amiben össze kell gyűjteni 10 pizzás dobozt, és akkor a 11. ajándék? Ezzel az eszközzel te is élhetsz akár a számlázás során is. Ajánld fel neki, hogy pl. minden 10. vásárlása után kap valamilyen ajándékot vagy egy ingyen terméket, szolgáltatást.
- Új ügyfelek szerzése. Kérd meg, hogy kössön össze téged olyan ismerősével, aki ügyfeled lehetne. Cserébe ajánlj fel neki kedvezményt, ajándékot, ingyenes szolgáltatást. Ehhez érdemes egy külön weblapot létrehozni, amin egy egyszerű űrlapon meg tudja adni az ajánlott személy adatait, elérhetőségeit. Ennek linjét helyezd el a számlás e-mailben.
- Ügyvélvélemények gyűjtése. Kérj tőle ajánlást, véleményt, amelyet aztán fel tudsz használni a honlapodon, landing oldaladon, új kampányaidban. Sőt, ilyen véleményeket a számládon is elhelyezhetsz. Hogy ez miért jó? Azért mert a vásárlási folyamat egyik jellemző pszichológiai állomása, hogy a vásárlást követően a vevő elbizonytalanodik, biztosan jó döntést hozott-e. Ha a számlán más elégedett vevők véleményeit olvashatja, megerősítheted a döntésében, hisz mások is elégedettek voltak veled.
- Oktatóvideók, tanyagok terjesztése. Tedd bele a számládba az általa vett termékkel, szolgáltatással összekapcsolható blogbejegyzéseid, YouTube-videód, PDF-dokumentumaid. Persze, csak mértékkel. Ezzel a támogatásod, segítséged fejezed ki felé, egyben szerezhetsz egy újabb olvasót, követőt az egyéb csatornáidra. A kettő együtt pedig a későbbiekben további vásárlásokat generálhatnak.
+1. Köszönet. Köszönd meg az ügyfélnek, ha beérkezett a számla ellenértéke. Akkor is, ha egyébként késett vele. Miért? Mert így fennmarad a folyamatos kommunikácó, ráadásképp azt üzened vele, hogy figyelsz rá, kiemelten kezeled őt. No, és persze egy újabb lehetőség egy újabb marketingüzenet átadására.;)