Az elmúlt napokat szinte egyetlen egy dolog uralta, a szomszéd országban, Ukrajnában kitört háború. Mindannyian a híreket lessük, várjuk a fejleményeket, keressük az információmorzsákat, minket ez vajon hogyan fog érinteni. Vállalkozóként pedig felmerül az emberben, mit tehet a saját érdekében, kell-e ezzel foglalkoznia, kell-e írnia róla a felületein.

 

Háború a posztokban

 

Itt egy fontos dolgot kell eldöntened: Érinti-e magát a vállalkozásodat, az ügyfeleidet, a piacodat a háború vagy sem? Viszonylag tág a terület, ami ide tartozik. Lehet ez a gyártás, a szállítás – hogy és mikor érnek ide a termékeid -, a szankciók miatt a pénzáramlás is. Apropó: Ha pénzügyi területen dolgozol, akkor erősen azok közé tartozol, akiket érint, ahol most aggódnak az  ügyfelek a pénzükért, sok kérdés merül fel bennük a lehetséges döntéseik kapcsán. Hasonló a helyzet akkor is, ha pszichológiával, emberekkel foglalkozol, hisz most sokan megijedtek. A kettő ötvözete pedig, ha vállalkozókkal foglalkozol, hisz őket ügymenetükben és a félelmek, bizonytalanság terén is érinti a kérdés. Ez a cikk is többek közt ezért született meg.

Ha egyik körbe sem tartozol, de mégis úgy érzed, jólesne az ügyfeleidnek pár biztató, nyugtató szó, írj róla bátran. Ha pedig karitatív módon is becsatlakoztál, becsatlakoznál az ügybe, adományokkal, a termékeiddel, pénzzel segíted a háború miatt már most rászorulókat, akkor ahogy azt a könyvben is írtam, posztolj róla nyugodtan. Viszont ha semmilyen szinten nem érinti a vállalkozásod, akkor csak azért, mert most mindenhol ez a téma, neked nem kötelező írnod róla.

 

Árengedmények, akciók a háború miatt

 

Vállalkozóként lehet, benned is felmerült a kérdés, hogy mivel az emberek nehezebb helyzetbe kerültek, illetve fognak kerülni, ezért csökkentsd-e az áraidat, adj-e engedményt az áraidból. Ezt nem javaslom, mivel a saját rosszabb anyagi helyzetednek ágyazol meg vele. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének előtted lehetőségek az áraidban is reagálni a kialakuló gazdasági helyzetre. De árengedmények helyett inkább bővítsd a termékpalettád közepes, illetve alacsonyabb árú termékekkel, szolgáltatásokkal, hogy aki kevesebbet tud most rászánni, az is megtalálja a neki szóló ajánlatot. De akár azt is megteheted, hogy bővíted az ajánlatod tartalmát, azaz többet adsz adott csomagban, mint eddig. Így a vevőid is úgy érzik majd, nagyobb értéket kaptak a pénzükért, s neked sem akkora érvágás.

 

Érdemes-e vállalkozni jelen helyzetben

 

Ha még csak most tervezted a vállalkozásod beindítani vagy épp nemrég kezdtél bele, valószínűleg benned is megfogalmazódott a kérdés, van-e értelme most vállalkozásba kezdeni. Érdemes ezt a kérdést onnan megközelíteni, hogy bár semmilyen szögből nézve sem jó mindaz, ami most történik, de ettől még az embereknek vannak és lesznek problémáik, vágyaik, igényeik, amelyekre megoldásokat keresnek. Azaz a piac nem szűnik meg, csak változik, ahogyan mindig is. Vállalkozóként pedig akkor csinálod jól a dolgaid, ha a változásokra reagálsz, nem pedig bezárkózol.

Ugye, nem hagyod csak úgy itt a kosaradat? 😉

Add meg itt lent az e-mail címedet, hogy elmentsük neked a bevásárlókosaradat későbbre. És - ki tudja - lehet, hogy küldünk neked egy extra kedvezménykupont. 😉