Hogy honnan tudjuk? Hát onnan, hogy egy sálban teázó egér látható ma a Google kereső főoldalán. Jellemzően szeptember 23-án, ritkábban (mint például idén) szeptember 22-én következik be az a csillagászati esemény, melynek során a földi egyenlítő síkja áthalad a Nap középpontján. Közérthetőbben ma van az a nap, amikor a nappal és az éjszaka hossza a Földön mindenhol ugyanannyi ideig tart. Azaz ma van az őszi napéjegyenlőség.

Ez az időpont nálunk, az északi féltekén az ősz első napját jelzi, mától rövidülnek a nappalok, a déli féltekén pedig a tavasz első napja köszönt be ilyenkor. Ennek megfelelően a Google kereső főoldalán mi egy fázós egeret, egy őszi hangulatú animációt, a déli félteke lakói pedig nyíladozó virágokat, tavaszi hangulatú animációt láthatnak ma.

A Google különös hangsúlyt helyez arra, hogy a jelentősebb eseményekről, napokról ebben a formában megemlékezzen. Nemcsak az egész világra vonatkozó dátumok kerülnek terítékre, hanem területi bontásban egy-egy ország, nemzet sajátosságai is megjelennek a kereső logójában. Március 15-én például egy lobogó magyar zászlót láthattunk a főoldalon. Ezt jelenséget egyébként Doodle-nek nevezik. Ez a fajta kényeztetés akár nekünk is járhat. Ha helyesen adtuk meg adatainkat Google-profilunkban, és be vagyunk jelentkezve a Gmailbe vagy az iGoogle-ba a neves napon, akkor a kereső minket is egy speciális logóval köszönt.

Mindez persze nemcsak azért fontos, mert a marketing egyik fontos szegmense a Google és a hozzátartozó eszközök. Ha a céges online felületeinken – honlap, Facebook-oldal, Twitter stb. – mi magunk is osztunk meg tartalmakat, akkor ezt a fenti ötletet elleshetjük a Google-től. Amennyiben az aktuális jeles nap valahol összehozható a tevékenységünkkel, akkor máris adott a szuper témalehetőség egy poszthoz, bejegyzéshez.

Plusz egy tipp: Nem biztos, hogy érdemes megvárni, hogy a Google jutassa az eszünkbe, hogy valamilyen jeles napra ébredtünk épp. Hasznos ezeket év végén a következő évre előre összeírni a naptárba, sőt akár meg is írhatjuk az anyagokat hozzá. Az időzítő funkciók segítségével pedig be is tárazhatjuk őket a különböző felületeken. Így jó pár napot előre kipipálhatunk a to do listánkban, amely napokra már biztosítva vannak a friss olvasnivalók a látogatóinknak.

 

Ugye, nem hagyod csak úgy itt a kosaradat? 😉

Add meg itt lent az e-mail címedet, hogy elmentsük neked a bevásárlókosaradat későbbre. És - ki tudja - lehet, hogy küldünk neked egy extra kedvezménykupont. 😉