A TikTok világszerte hatalmas népszerűségre tett szert, azonban sokan még mindig küzdenek az elérés és a követőszám növelésével. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan működik a TikTok algoritmusa és milyen stratégiákat alkalmazhatsz a tartalmad optimalizálására a nagyobb elérés érdekében.

 

A TikTok algoritmusának alapjai

 

A TikTok algoritmusának megértése kulcsfontosságú a sikerhez. Az algoritmus több tényezőt is figyelembe vesz a tartalmak rangsorolásakor – jóval többet, mint más közösségi médiumok -, beleértve a felhasználói interakciókat, a videóinformációkat és még a készülék- és fiókbeállításokat is. A TikTok célja az, hogy minél személyre szabottabb és vonzóbb tartalmat jelenítsen meg minden egyes felhasználójának.

A TikTok algoritmusának pontos működése persze nem publikus, de számos jelentés és elemzés alapján az alábbi tényezőket veszi figyelembe a tartalmak rangsorolásakor és a felhasználóknak történő ajánlásakor:

Felhasználói interakciók:
– Lájkok, megosztások és kommentek: Az, hogy mennyire interaktív a tartalom, jelentős mértékben befolyásolja, hogy az algoritmus milyen gyakran és kinek ajánlja azt.
– Videó megtekintésének hossza: Ha egy felhasználó végignézi a videót, az azt jelzi az algoritmusnak, hogy értékes vagy érdekes tartalom.
– Követők: A követőid száma és az, hogy mennyien nézik meg és reagálnak a tartalmadra, szintén befolyásolhatja a videóid elérését.

Videóinformációk:
– Hashtagek: Segítenek az algoritmusnak meghatározni a videó témáját és relevanciáját különböző keresések és trendek szempontjából.
– Zene és hangok: A népszerű zenék és hangok használata segíthet a videók elérésének növelésében.
– Címek és leírások: Fontos, hogy a címek és leírások relevánsak és figyelemfelkeltők legyenek.

Készülék- és fiókbeállítások:
– Nyelvi beállítások: A felhasználók által beállított nyelv befolyásolhatja, hogy milyen nyelvű tartalmakat ajánl az algoritmus.
– Helyszín: A felhasználók földrajzi helyzete szintén befolyásolhatja, hogy milyen tartalmak jelennek meg a For You Page-en (FYP).
– Készüléktípus: A készüléktípus és a képernyő mérete is befolyásolhatja, hogy milyen tartalmak jelennek meg.

Felhasználói preferenciák és viselkedés:
– Megtekintett és befejezett videók: Az, hogy a felhasználók melyik videókat nézik meg teljesen és melyeket hagyják abba előbb, segít az algoritmusnak a preferenciák megértésében.
– Interakciók más tartalmakkal: A felhasználók által korábban kedvelt, megosztott vagy kommentált tartalmak típusa segíthet az algoritmusnak a személyre szabásban.

 

Interakciók: A siker kulcsa

 

Az interakciók, úgy mint a kedvelések, megosztások, kommentek és az adott videó megtekintésének időtartama, mind hatalmas szerepet játszanak abban, hogy az algoritmus milyen jól fogadja a tartalmadat. Minél több interakció történik egy videón, annál valószínűbb, hogy az algoritmus több embernek fogja azt ajánlani.

 

Tippek az interakciók növelésére:

 

Kérj visszajelzést: A videó végén kérdezz meg valamit a nézőidtől vagy kérd őket, hogy osszák meg véleményüket veled.
Használj vonzó címeket: A címek, amik kíváncsiságot keltnek vagy érzelmi reakciót váltanak ki, több megtekintést és interakciót generálhatnak. Fontos: Nem elegendő magának a videónak címet adni, érdemes feliratként rá is tenni a videóra, legalább az elejére és a borítóképre, hogy biztosan meg is fogd a nézőket és ott is maradjanak megnézni azt.
Légy következetes: A rendszeres posztolás – ahogy a többi közösségi média felületen is – segít abban, hogy a követőid megszokják a jelenlétedet és aktívabbak legyenek.

 

A videóinformációk jelentősége

 

A TikTokon a siker nem csupán a tartalom minőségétől és a felhasználói interakcióktól függ, hanem attól is, hogy mennyire vagy képes hatékonyan használni a videóinformációkat. Ezek az információk segítenek az algoritmusnak megérteni, hogy mi a videód tartalma, kiknek lehet érdekes, és hogyan kapcsolódik más videókhoz és trendekhez a platformon.

 

Hogyan használj hashtageket hatékonyan?

 

A hashtagek a TikTok egyik legfontosabb eszközei. Segítenek a felhasználóknak tartalmat felfedezni és lehetővé teszik, hogy a videóidat azok lássák, akik érdeklődnek a hasonló témák iránt.

Kutatás: Nézd meg, melyik hashtagek népszerűek a célközönséged körében.
Relevancia: Használj csak olyan hashtageket, amik tényleg kapcsolódnak a videód tartalmához.
Variáció: Ne használd mindig ugyanazokat a hashtageket, próbálj meg kísérletezni és újakat bevonni.
Trendek követése: Az aktuálisan népszerű hashtagek használata növelheti a videód láthatóságát, mivel az emberek az adott időszakban gyakran keresnek ilyen témájú tartalmakat.
Hashtag-kihívások: Vegyél részt vagy indíts hashtagkihívásokat. Ezek nagyszerű módszerek az elérés növelésére és az új közönség megszólítására.

Neked is probléma, hogy miről posztolj?

Egy vállalkozásnak mind a honlapján, mind a közösségi média felületein folyamatosan kommunikálnia kell. Ehhez állandóan újabb és újabb témákat találni nehéz feladat. Ha te is találkoztál már ezzel a problémával, s jól jönne egy forrás,

– ami mindig ellát témával,
– ami nem csak egy-egy szakmának szól,
– ami nem csak odavetett címeket tartalmaz,

akkor megtaláltad a megoldást.

Tóth Kriszta - 1001 posztötlet vállalkozóknak (második kiadás)

Ugye, nem hagyod csak úgy itt a kosaradat? 😉

Add meg itt lent az e-mail címedet, hogy elmentsük neked a bevásárlókosaradat későbbre. És - ki tudja - lehet, hogy küldünk neked egy extra kedvezménykupont. 😉